https://watchera.nl

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in het geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan ​​onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen het consumentengebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles

over bedenktijd.

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een

overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en/of diensten,

waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd wordt verspreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan

hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie

van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de

overeenkomst op afstand;

7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping van de ondernemer ter beschikking stelt die een

De consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten

Ik;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer

georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de

overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een

overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

11. Algemene Voorwaarden: de Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

KijkEra

Leusderweg 116A

3817KD Amersfoort

Nederland

Telefoon (065) 327-1516

E-mail robin@watchera.nl

KVK-nummer 93198779

BTW nummer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand

overeenstemming bereikt op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de

consument beschikbaar gesteld. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten

wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek

van de consument zo snel mogelijk kosteloos toegezonden worden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan het vorige lid en ervoor worden gewijzigd

de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg

aan de consument ter beschikking worden gesteld op een wijze dat deze door de consument op een

eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet is

mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene

voorwaarden langs elektronische weg kunnen kennis worden genomen en dat zij op verzoek van de consument langs

elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van

toepassing zijn, is het tweede en derde lid van een overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in het geval bevinden

van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de exclusieve ingewikkelde die voor hem het meest

gunstig is.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk

nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor de overige in stand en zal

de betreffende ingewikkelde overleg onverwijld worden vervangen door een ingewikkelde dat de strekking van

het oorspronkelijk zoveel mogelijk.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld 'naar de geest'

van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg van de inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, geserveerd

uitgelegd te worden 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit gevaarlijke

in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De

beschrijving is voldoende klein om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken

maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen van kennelijke fouten in het aanbod vastgelegd de

ondernemer niet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanwijzing zijn tot

oprichting van ontbinding van de overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer

kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact gecontroleerd worden met de echte kleuren van de producten.

6. Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,

die aan de aanvaardbare van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

de prijs inclusief belastingen;

de eventuele kosten van verzending;

de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke daarvoor handelingen nodig zijn;

het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

de termijn voor het aanbod, dan wel de termijn waar binnen de ondernemer de prijs

ingezonden;

de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor

communicatie op afstand wordt berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het

gebruikte communicatiemiddelen;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja welke deze voor de consument is

raadplegen is;

de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de deur in het kader van de overeenkomst plaatst

overeenkomst verstrekte gegevens kunnen controleren en indien gewenst herstellen;

de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft verbonden en de wijze waarop de consument deze

gedragscodes langs elektronische weg kunnen raadplegen; nl

de minimale duur van de overeenkomst op afstand in het geval van een duurtransactie.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van bestaan

door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft, bestaand uit de ondernemer onverwijld

langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze

Het feit dat niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en

Belangrijke maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgen voor een

veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe geschikt zijn

veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen van de consument aan zijn

Betalingsverplichtingen kunnen voldoen, evenals al die feiten en factoren die van belang zijn voor een

verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goed is

gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtvaardigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te

indrukwekkende of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op

manier dat deze deur de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een

duurzame gegevensdrager, meesturen:

het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,

dan wel een duidelijke melding inzake het probleem zijn van het herroepingsrecht;

de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan

de consument heeft voorzien vóór de uitvoering van de overeenkomst;

de vereisten voor een uitspraak van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één

jaar van onbepaalde duur is.

6. In het geval van een duurtransactie is het afwijkend in de vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid

van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van

redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product

door de consument van een vooraf door de consument gekozen en aan de ondernemer bekend gemaakt

Vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het

product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het

product wenst te behouden. Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle

geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer

afkomstig, conform de door de ondernemer voorziene en duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen,

na ontvangst van het product, dus te maken aan de ondernemer. Het maakt het mogelijk om de consument te dienen

doe middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Na de

de consument heeft gebruik gemaakt om te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product

binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn

teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 langdurige termijnen niet heeft gebruikt te willen

maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een

gevoeld.

Bij levering van diensten:

1. Bij het leveren van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te

ontbinden gedurende tien minuten 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten op de deur de ondernemer bij

het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake voorziene ontoereikende en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in het geval van herroeping

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen tien hoogste kosten van terugzending

voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, doch

uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is de voorwaarde dat het product terugkomt

ontvangen is door de webwinkelier of gesloten bewijs van volledige terugzending overlegd kan worden.

Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument wordt gebruikt tenzij de consument

Duurzame toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument

Mogelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer hij doorgaat

de ondernemer niet alle verplichte informatie over het herroepingsrecht is verleend, dit dient te

gebeurt voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals beschreven in lid 2

en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht levert een goedkope indien ondernemer dit duidelijk in het aanbod op,

onmiddellijk voor het sluiten van de overeenkomst, heeft verklaard.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

die door de ondernemer tot stand zijn overeenkomstige specificaties van de consument;

die persoonlijk van aard zijn;

die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

die snel kunnen bederven of verouderen;

waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waardoor de ondernemer geen invloed heeft

heeft;

voor losse kranten en tijdschriften;

voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;

voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te ondergronds op een bepaald gegeven van

tijdens een bepaalde periode;

waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is

verstreken;

betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod tijdelijke duur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of

diensten niet verbeterd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In het vorige deksel kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan

schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen

aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat componenten prijzen richtprijzen zijn,

worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien

zij het gevolg van zijn wettelijke regelingen van bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien de

ondernemer dit bedongen heeft nl:

dit het gevolg is van wettelijke regelingen van bepalingen; van

de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de

prijsverhoging ingaat.

5. Het in het aanbod van producten of diensten dure prijzen zijn inclusief btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt

geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de

foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

1. De ondernemer staat er voor dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het

aanbod functionele specificaties, aan de voldoende eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum

van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Indien de ondernemer er tevens voor staat dat het product geschikt is voor andere dan

normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur gegarandeerde garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en

vooruitgang die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen verdiend.

3. Mogelijke gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek

aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter

te nimmer verantwoordelijk voor de geschikte geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing

door de consument, noch voor eventuele gevolgen ten aanzien van het gebruik van de toepassing van de

producten.

5. De garantie geldt niet indien:

de consument de geleverde producten zelf heeft diepgaand en/of bewerkt of door derden heeft laten

repareren en/of bewerken;

de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn binnen of aanvaardbaar onzorgvuldig worden

behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking beheerst zijn;

de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal

stellen ten aanzien van de aard van de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de

uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als de plaats van levering het adres oplevert dat de consument aan het bedrijf definitief heeft gemaakt.

3. Met soortgelijke van hetgeen blijkt in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde

bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan

met een leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel

Slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument uiterlijk 30 dagen nadat hij de

bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht op een overeenkomst zonder kosten

te ontbinden. De consument heeft geen recht op een compensatie.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan mogelijke geplande termijnen kunnen de consument geen rechten krijgen

ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op compensatie.

5. In het geval van ontbinding conform het deksel 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag van de consument zijn

betaald heeft zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien de levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een

vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden

gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet optreden

worden. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten bij de ondernemer tot het moment van

bezorgen aan de consument van een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakt

vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzeggen

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd wordt aangegaan en die bedragen tot het geregeld

afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde opzeggen met suggestief

van daardoor gecombineerde optimistische regels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor een bepaalde tijd wordt aangegaan en die bereikt tot het geregeld is

afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, altijd tegen het einde van de

bepaalde duur opzeggen met voldoende van voldoende gezamenlijke opzegregels en een opzegtermijn

van tien hoogste één maand.

3. De consument kan in de vorige leden tegenstrijdige overeenkomsten zitten:

te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald één of in een bepaalde

periode;

definitief opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf bedongen.

Verlenging

1. Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en die beperkt tot het geregeld afleveren van producten

(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een

bepaalde duur.

2. In de vorige deksel mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die krachtig tot het

geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een

bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van

de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en die beperkt tot het geregeld afleveren van producten

van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag

opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand en een opzegtermijn van tien hoogste drie maanden

in het geval dat de overeenkomst tot het geregeld is, maar minder dan één keer per maand, afleveren van dag-,

nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en

weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en beperkt

automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst

te allen tijde met een opzegtermijn van tien hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billlijkheid zich

tegen opzegging vóór het einde van de gecombineerde duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

1. Voor zover niet anders is bereid, dienen de door de consument verschuldigde hoeveelheden te worden

voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een

overeenkomst tot het definitieve van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de

overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om ontbrekendeheden in verzekerde of verplichte betaalgegevens onverwijld aan de

ondernemer te melden.

3. In het geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer wettelijke beperkingen, het recht

om de vooraf aan de consument vergroting van de kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekende klachtenprocedure en opgelost de klacht

overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moet binnen 2 weken volledig en duidelijk omschreven

worden aangevraagd bij de ondernemer, nadat de consument de tekorten heeft gehad.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van

ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt, wordt door de

ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer

de consument kan een meer uitgebreid antwoord verwachten.

4. Indien de klacht niet in overleg overleg kan worden opgelost ontstaat een opgelost dat vatbaar is voor de

geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om

klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet

aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.

6. Een klacht kort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer anders schrijft

zal.

7. Indien een klacht wordt gegrond door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze van de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben

hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de

consument zijn en dienend schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op wijze wijze dat deze door de consument

op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.